Ebben a cikkben szeretnék pár szót szólni a fejhallgatókra vonatkozó szavatosságról és jótállásról avagy garanciáról, mert sokan érdeklődnek ezzel kapcsolatban. A szavatossággal és jótállással kapcsolatos jogszabályokat a Polgári Törvénykönyvben találjuk. Fontos, hogy a vásárló tisztában legyen a jogaival, ugyanakkor nem árt ismerni a szavatosság és jótállás feltételeit is.

A fejhallgatók és fülhallgatók sajnos elég gyakran elromlanak még a garanciaidőn belül, viszont nem minden hiba olyan természetű, ami alapján a vásárló reklamációval élhet.

A Fejhallgató Szervizben kizárólag garancián túli javításokkal foglalkozunk. Ha olyan eszközt javítunk, ami még garanciális lenne, akkor a garancia attól kezdve elvész.

Azt gondolom, hogy a vásárlónak tisztában kell lennie azzal is, hogy a fejhallgatók és fülhallgatók anyagukból és felhasználásukból adódóan nem túl tartósak. Jellemzően 1-2 éven belül hibásodnak meg. Általában a drágább fejhallgatók sem tartósabbak, de ezekben jobb minőségű hangszórót raknak, főként emiatt kerülnek többe.

Webáruházból rendeljek vagy boltból vásároljak?

Általánosságban elmondható, hogy egy webáruházból megrendelt fejhallgatóra a vásárló szempontjából kedvezőbb feltételek vonatkoznak, mint a boltban vásároltra, hiszen ilyen esetben a vásárlónak nincs lehetősége megnézni vagy kipróbálni a terméket.

Milyen esetekben lehet reklamálni?

A legfontosabb tudnivaló az, hogy a jótállás és termékszavatosság kizárólag olyan gyártási hiba esetén érvényesíthető, amely feltehetően már a teljesítéskor megvolt a termékben. Tehát nem tartozik ezen hibák közé: a természetes elhasználódás (fülpárnák esetén a füllel érintkező bevonat kopása), a nem rendeltetésszerű használat, leejtés vagy más fizikai behatás miatti törés, kábel szakadás, bármilyen folyadékkal, szennyeződéssel való érintkezés, tűz vagy más külső ok által okozott kár.

A vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy olyan gyártási hibáról van szó, amely feltehetően már a teljesítéskor megvolt a termékben: cég vagy vállalkozás esetén, fogyasztó esetén csak a teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után. Ez elsősorban szakértői vélemény útján lehetséges.

Szavatosság

A termékszavatosság minden fejhallgatóra és fülhallgatóra, mint tartós fogyasztási cikkre vonatkozik vételártól függetlenül. A vásárló az eladó hibás teljesítése esetén az eladóval szemben szavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Szavatossági jog érvényesítéséhez a vásárlónak számlával, blokkal, vagy más módon igazolnia kell, hogy a terméket valóban az eladótól vásárolta, méghozzá a szavatossági időn belül, ami (új termék esetén): cég vagy vállalkozás esetén a teljesítés időpontjától számított 1 év, fogyasztó esetén a teljesítés időpontjától számított 2 év. A vásárlót négyféle szavatossági jog illeti meg: javítás, csere, árleszállítás, vételár-visszatérítés (elállás).

Jótállás

Kötelező jótállás vonatkozik a 10.000 forint feletti tartós fogyasztási cikkekre, melynek időtartama 1 év. A gyártó vagy forgalmazó ezen felül biztosíthat szerződésben vállalt jótállást, azaz garanciát is.