Egy korábban már javított Logitech Premium headset került vissza hozzám azzal a hibával, hogy magas hangerőn, főleg a basszusnál cicereg az egyik oldala. Előzőleg érintkezési hibát javítottam rajta a vezérlődoboznál. Ezt a hibajelenséget azomban már a hangszóró hibája okozta.

Hangszóró cserét eddig nem igazán tudtam vállalni, ugyanis nem volt honnan beszereznem a hangszórókat. Az általános elektronikai boltok kínálata elég korlátozott, a fejhallgatókban pedig elég sokféle hangszóró előfordulhat. Ezek a méretükön kívül technaikai paramétereikben is eltérőek lehetnek. Ahhoz, hogy a hangszóró hibás fejhallgató javítás után is úgy szóljon, mint eredetileg, a gyári hangszórókhoz leginkább hasonlító típust kell beszerezni, és célszerű mindkét oldali hangszórót kicserélni.

Az új hangszórókat a Hangszóróbolt üzletből szereztem be, ami a Nyugati pályaudvar és az Arany János utca között van félúton. Az interneten találtam őket.

Az első fotón látható a hibás hangszóró, amit kiszedtem a headsetből. A műanyag membránon sérülések láthatók, amik keletkezhettek például egy leejtéstől is. Az új hangszórókat ilyen pofás kis papír dobozkákban kaptam, amik azért nagyon praktikusak, mert így a hangszórók szállítás közben sem érnek egymáshoz (mágnesesek), és nem sérülnek.

Korábban az eladók a katalógusból segítettek kiválasztani a megfelelő hangszórót, ebbe a headsetbe a Monacor SP-39 passzolt leginkább. Fazonra és paramétereit tekintve is olyan, mint az eredeti.


Hangszóróhibás fejhallgató javítása esetén tehát először el kell vinnem a szétszerelt fejhallgatót a hangszóró szaküzletbe, ahol megnézik, hogy tudnak-e adni bele új hangszórókat. Ha éppen nincs raktáron a megfelelő típus, meg kell rendelni, és pár napon belül szállítják. Ezért a hangszóróhibás fejhallgatók javítási ideje hosszabb lehet a többi javításhoz képest, a javítás ára pedig nem mindig fér bele a szokásos egységárba.