korrekt

Igyekszem korrekt módon hozzáállni a munkámhoz és a megrendelőimhez mindaddig, amíg ezzel vissza nem élnek.
Úgy gondolom, hogy a korrektség kölcsönösen elvárható.

Miben nyilvánul ez meg?
Az alábbi oldalon erről olvashat a szokottnál kötetlenebb formában.



Korrekt árak

A honlapon feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, pontos árajánlatot csak hibamegállapítás után adunk, ugyanakkor a feltüntetett árak az irányadóak és majdnem minden esetben helytállóak. A hibamegállapítás díjtalan. Csak sikeres javítás esetén kell fizetni.

A javítások ára két különböző tevődik össze: munkadíj és alkatrész költség. Ezek a hiba függvényében változnak. A javítás ára nem függ a készülék árától, hiszen egy olcsó és egy drága készüléken is ugyanannyi munka árán lehet elvégezni ugyanazt a javítást.

Nem használunk rossz minőségű alkatrészeket. A minőségi alkatrészek természetesen többe kerülnek, tehát az ár nem lehet alku tárgya, csak a minőség rovására lehet csökkenteni.

Kedves vásárló, kérem ne kezdjen el számolgatni, hogy milyen óradíjjal dolgozunk, vagy hogy mennyit keresünk egy hónapban, hiszen Ön nem tudhatja, hogy a bevételünkhöz milyen összegű kiadások párosulnak. Ha drágának találja a munkadíjakat, azt lehetőség szerint ne velünk beszélje meg.


Bizalom

Az átvételi papír egyik felét a megrendelő tölti ki a számlázási adataival és elérhetőségeivel. A papír másik felét az eszköz átadásakor megkapja, ezen fel van tüntetve az átadás dátuma, a javítandó eszköz típusa, továbbá az elérhetőségeink.

  • Átvételkor lehetőség van kipróbálni a megjavított eszközt.
  • A munkadíjat minden esetben utólag kell kifizetni, a megjavított eszköz átvételekor.

Korrekt határidő

A javításokat a lehető leggyorsabban végezzük el. A javításokat néhány kivételtől eltekintve leadási sorrendben végezzük el, tehát a leadott eszköznek először sorra kell kerülnie. A garanciális javítások viszont elsőbbséget élveznek. Semmit nem veszünk előre külön díj ellenében, ilyesmire itt nincs lehetőség, mivel emiatt a többi megrendelő javítása később készülne el. Meghosszabbíthatja a javítási időt, ha a egy javításhoz szükséges alkatrész nincs készleten. A leadott munkákkal akkor tudunk haladni, ha épp nincs vásárló az üzletben, így a forgalom is befolyásolja a javítási időt. Mivel a javítási időt több tényező befolyásolja, csak nagyjából tudjuk megmondani, hogy egy eszköz “mikorra lesz kész”, erre vonatkozó kötelezettséget nem vállalunk.


Garancia

Minden javításra egy hét garanciát vállalunk. Tehát ha bármi gond adódna, és az eszközt az átadástól számított egy héten belül visszahozzák (blokk vagy számla is szükséges), természetesen megjavítjuk vagy ha ez nem lehetséges, akkor visszakapja a javítás árát. A garancia kizárólag hibásan elvégzett javításra vonatkozik, például hibás bekötésre, vagy forrasztási hibára.


Nem kókányolunk

Kérem ne sértődjön meg, ha egy javítást nem vállalunk el. Igyekszünk csak olyan munkákat elvállalni, melyeket szépen meg tudunk oldani. Leginkább csak olyan javításokat, melyek szerepelnek az árlistán. Viszont sok olyan megkeresés érkezik, amihez nem értünk, vagy egyszerűen nem lehet “normálisan” megoldani az adott feladatot, amikor csak kókányolós, barkácsolós, nem túl szakszerű megoldások jöhetnek szóba.

A kókányolással az az alapvető probléma, hogy általában időigényesebb és nehezebb, mint egy normális javítás, mert kreatívnak kell lenni, egyedi megoldásokat kell kitalálni, mindamellett, hogy a végeredmény nem elég tartós vagy nem elég esztétikus, így a lelkiismeretes szervizesnek nincs pofája a befektetett munkával arányos honoráriumot kérni érte.

Ennek tükrében (a teljesség igénye nélkül) az alábbi javításokat nem vállaljuk:

  • Törött fejhallgatók javítását
  • Kábel-kábelhez való összetoldását
  • DC dugók cseréjét
  • Áramköri javítást, ezen belül mikrokapcsoló cserét, USB aljzat cserét

Csak az étlapról lehet választani

Olyan javításokkal foglalkozunk, ami az árlistán szerepel. Ott értelem szerűen az van felsorolva amit vállalunk, más eszközök és hibák javításával nem foglalkozunk. Így tehát mosógépet, számítógépet, zongorát vagy bluetoth-os fülhallgatót, törött fejhallgatót sem javítunk… ha ennek ellenére valamiben bizonytalan vagy, hogy vállaljuk-e, akkor inkább telefonon érdeklődj, minthogy megsértődj, miután kilómétereket utazol és a “szemét” szervizes mégsem vállalja a munkát.


Mitől morcos a szervizes?

A hülyeségnek két válfaja ismert: az indirekt hülyeség, ami például tudatlanságból vagy értetlenségből adódik, ezen az ember bosszankodik, de elnézi. A szándékos hülyeség sokkal inkább kiveri a biztosítékot, például a bunkóság, a sóherség, a türelmetlenség, és még sorolhatnám. Mindenkinek lehet rossz napja, főleg ha a következő megrendelő típusokkal találkozik:

  • Fillérbaszó: nem csinálná meg nekem olcsóbban?
  • Naiv fillérbaszó: nahát, maguknál ilyen drága egy javítás?
  • Vicceskedős fillérbaszó: mennyit enged a feléből?
  • Kókányoló: értem, de nem lehetne mégiscsak összetákolni valahogy?
  • Hitetlen: tényleg sehogy nem lehet megcsinálni?
  • Szakértő: igazából én is meg tudnám csinálni, csak nincs rá időm
  • Kontár: szétszedtem, de nem sikerült megcsinálnom
  • Feltartós: én nem javíttatni szeretnék, csak érdeklődöm…
  • Tesó: hé tesó ez milyen üzlet, nincs egy cigid?
  • Laikus: értem én, hogy fejhallgató szerviz, de mosógépet nem javítanak?
  • Türelmetlen: én csak azt szeretném kérdezni (közben állnak előtte)
  • Sürgető: vedd már előrébb az enyémet, kifizetem

Ez az írás leginkább a munkához és a megrendelőkhöz való hozzáállásomról szól, a javítással kapcsolatos konkrét információk az alábbi oldalon olvashatók:

Vissza a lap tetejére