Professzionális diszpécser headseteket jellemzően call centerekben és ügyfélszolgálatokon használnak, ahol a diszpécsereknek nagy mennyiségű telefonhívást kell lebonyolítaniuk. Az ilyen eszközöknek tehát bírniuk kell(ene) a fokozott igénybevételt.


A diszpécser headsetek kábele általában QD (Quick Disconnect) csatlakozóban végződik. A QD csatlakozók előnye, hogy a headsetet akár telefonhívás közben is szét lehet csatlakoztatni, a hívás megszakítása nélkül. QD csatlakozóból kétféle típust különböztetünk meg, melyek eltérő kialakításuk miatt nem kompatibilisek egymással, de a bekötésük azonos: Plantronics QD és Jabra QD / GN Netcom QD.

QD csatlakozók teteje

QD csatlakozók teteje
Felül: Jabra QD / GN Netcom QD
Alul: Plantronics QD

QD csatlakozók alja

QD csatlakozók alja
Felül: Plantronics QD
Alul: Jabra QD / GN Netcom QD

QD csatlakozó bekötése


A QD csatlakozókhoz többféle átalakító kábel kapható, melyekkel ugyanazt a headsetet annak átalakítása nélkül csatlakoztathatjuk különféle eszközökhöz, például jack vagy USB csatlakozóval PC-hez, az RJ (Registered Jack) csatlakozó család segítségével pedig különféle telefonokhoz:

  • RJ9 dugó (4P4C)
  • 6P4C dugó (RJ11)
  • 8P8C dugó (RJ45)

Nem kapható szerelhető kivitelű QD csatlakozó, ezért a törött csatlakozókat nem lehet kicserélni, legfeljebb az egész kábelt. A kontakthibás kábel headset felőli vége általában javítható.

A diszpécser headsetek a nagy igénybevétel miatt gyakran eltörnek. A törött műanyag alkatrészeket általában nem lehet tartósan javítani. Viszont egy cégen belül jellemzően sok egyforma típusú headsetet használnak, így a törött eszközök ép alkatrészeit felhasználva össze lehet rakni néhány működőt. Ha a gyártó nem árul pótalkatrészeket, akkor a törött műanyag alkatrészeket 3D nyomtatással is lehet pótolni, de az igen költséges megoldás.

Higiéniai szempontból fontos, hogy lehetőség szerint minden diszpécser saját headsetet használjon, és ki kell cserélni a fülpárnákat, ha azok már elhasználódtak.