Egy Telex Airman 8-0211 pilóta headsetet szereltem, aminek a gyári kábelét korábban már javították, toldották, de mégsem lett jó, ezért végül nálam kötött ki. Én biztosra mentem és a teljes kábelt kicseréltem. Az 5 pólusú XLR csatlakozó szerelhető kivitelű, tehát az maradhatott. Méréskor a mikrofon pozitív vezetéke szakadást mutatott a fejhallgató rész és a csatlakozó között, ez okozhatta a hibát.

Zajcsökkentős pilóta headset

A fejbeszélő szétszedéséhez először lehúztam a fülpárnát, majd elforgattam a hangszórót, ami bajonettzáras. Ehhez két műanyag rögzítő pöcköt is be kell nyomni, de csak óvatosan, mert ez egy finom kis szerkezet, az apró műanyag alkatrészek törékenyek! A panel mindkét fele hozzáférhető a forrasztópákával, miután belül T6-os csavarhúzóval kicsavarozzuk a torx csavarokat: három hosszabbat és kettő rövidebbet.

Telex Airman 8-0211 elektronika

A tesztelő apparáttal sokat bajlódom, mire összeállítottam egy jól működő variációt. A dolog pikantériája abban rejlik, hogy a legtöbb pilóta headset mikrofonja egyenáramú előfeszítést igényel, tesztelésükhöz nem elég egy egyszerű jelerősítő. Ez a modell ráadásul egy spéci passzív zajcsökkentő elektronikát is tartalmaz.

Telex Airman 8-0211 pilóta headset

A fotón bal oldalt egy mikrofon erősítő (EM-50031) látható, ennek a kimenetét egy fejhallgatóval hallgatom. Tőle jobbra a szürke műszerdobozban az egyenáramú előfeszítést biztosító áramkör található, mellette az indokolatlanul nagy fekete doboz egy sima átalakító, ami az 5 pólusú XLR dugót (Airbus szabvány) választja szét hangra és mikrofonra két darab 3.5 mm-es jack aljzatban.

Pilóta headset tesztelése

Airbus csatlakozó bekötése

Pilóta headset javítás, repülős fejhallgató javítás